På www.absalonvin.dk kan du bestille og betale online. Du skal være fyldt 18 år for at handle her.
Fragtpriser
Vi holder avancen på et meget lavt niveau og bliver derfor nødt til at tage penge for fragt.
Forsendelse koster 100 kr., gratis ved ved køb for mere en 1.000 kr.
Levering i postnumrene 2800-2899 koster 25 kr., gratis ved køb for mere end 1.000 kr. Levering vil ske med lokalt bud og forudsætter forudgående aftale.
Hvis du selv afhenter dine varer på vores lager i Kongens Lyngby, betaler du selvfølgelig ikke fragt.
Betaling
Vi modtager betaling med kreditkort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i danske kroner DKK og inkl. moms.
Vi bruger en godkendt betalingsserver.
Levering
Vinene leveres af vores samarbejdspartner BFT Transport og Logistik, cvr. 38913875, eller af lokalt bud.
Levering via BFT indeholder følgende:
- Forsendelse leveres til hoveddør eller efter anvisning.
- Hvis ingen hjemme eller ingen anvisning tager BFT varen med retur og kan genleveres. Du vil blive faktureret for vores faktiske ekstraomkostninger. Du får adgang til BFT, hvor du kan anvise levering.
- Standardlevering er mellem 8-21 mandag til lørdag. Du vil via SMS modtage et 4-timersinterval aftenen før levering. Lørdagslevering medfører et ekstragebyr på 50 kr.
- Ca. 30 minutter før levering modtages SMS.
- Levering sker som udgangspunkt fredag.
Levering med lokalt bud indeholder følgende:
- Levering efter aftale.
Vi forbeholder os ret til at levere med eget bud i de tilfælde, hvor det giver bedst mening.
Vi driver vinbutikken i vores fritid, mellem fuldtidsarbejde og børn. Hvis leverancen haster, så kontakt os på telefon 51606667/51866667 eller skriv til [email protected], så finder vi ud af noget.
Ved skader på varen ved ankomst skal dette billeddokumenteres og straks sendes til [email protected]
Da vi driver dette som fritidsinteresse, kan vi desværre ramme ind i, at vi er på ferie. Vi vil i rimelig tid gøre dig opmærksom på, at du har bestilt vin i vores ferie, og at vi sender vinen, når vi kommer tilbage. Vores ferier følger i grove træk skolernes ferie.
Reklamationsret
Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Dog tages der forbehold for at varen er opbevaret optimalt.
Fortrydelsesret
Der ydes fuld returret inden for 30 dage fra modtagelsen. Returretten gælder, hvis du har købt en vin, du ikke synes er god. Dermed kan du roligt købe flere vin og smage på den.
Returret er også gældende ved for mange indkøbte flasker, eksempelvis i forbindelse med fest, arrangementer eller bare en aften med svigermor.
Vi tager naturligvis ikke åbnede flasker retur. Returnerede hele ubrudte flasker erstattes med fuldt beløb.
Returomkostninger betales af køber.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Anmeldelsen om brug af fortrydelsesret skal gives per mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din returret.
Dette er en udvidelse af din ret i forhold til købeloven, og vi gør det fordi vi ved, at vores vine er gode, og den gælder for vores vedkommende også, hvis du ikke er privatforbruger.
Lovbekendtgørelse nr. 886 af 23. december 1987, som ændret senest ved lov nr. 442 af 31. maj 2000, om visse forbrugeraftaler, § 12 a, giver et køb, der er sket i ikke-erhvervsmæssig øjemed, 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af det købte. Det er altså denne vi udvider til 30 dage for alle vine.
Plakater anses som personaliseret, hvorfor de er undtaget af 14 dages fortrydelsesret jf. Forbrugeraftalelovens § 18. Disse undtages også i vores betingelser. Reklamationsretten er naturligvis stadig gældende.
Varens stand ved returnering
Flaskerne skal være intakte med ubrudt prop eller anden form for forsegling og original etiket uden pletter eller ridser.
Flaskerne skal være opbevaret liggende, mørkt og køligt.
Absalon Vin dækker ikke returneringsomkostninger.
Ved returnering rettes henvendelse til [email protected] og varerne sendes til:
Absalon Vin Aps
Hove-Aggerholm
Prinsessevej 15
2800 Kongens Lyngby
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Det er vigtigt, at I sender jeres bankoplysninger til [email protected].
Udsolgte vare og tastefejl
Selv de bedste laver fejl, derfor tager vi forbehold for udsolgte vare, tryk- og tastefejl.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail-adresse: [email protected]